Loading

Email Marketing - czym tak naprawdę jest i jak go stosować?

Marketing w formie mailingu to jedna z najbardziej skutecznych form promocji i komunikacji z klientem. Niemal każda firma korzysta z takiego rozwiązania. Niestety coraz częściej odbiorcy e-mail marketingu spotykają się z problemem niechcianych wiadomości, które zaśmiecają ich skrzynki mailowe.


Dostarczalność i jego skuteczność.
Od bardzo dawna wiadomo, że zadowolony klient to ten, który będzie korzystał z naszych usług regularnie, dlatego utrzymanie zadowolenia wśród subskrybentów jest tak ważne. Nie chcemy, aby nasz mailing trafił do folderu spam. Co robić by zwiększyć dostarczalności swoich maili?
po pierwsze – wysyłaj ciekawe oferty (realne potrzeby klientów),
po drugie – zadbaj, aby dostarczać odpowiednie oferty do odpowiednich osób (segmentacja będzie w tym pomocna),
po trzecie – czas wysyłki e-mail marketingu jest ważny, staraj się wysyłać swoją ofertę w odpowiednim momencie,
po czwarte – pamiętaj o odpowiednim kontekście oferty

Email marketing jest jedną z form marketingu bezpośredniego, która wykorzystuje do komunikacji pocztę elektroniczną. Głównymi celami email marketingu są tworzenie i podtrzymywanie relacji z klientami oraz sprzedaż. Niekwestionowaną zaletą tej formy komunikacji jest możliwość wysokiej personalizacji przekazu. Możesz podzielić swoich klientów na kilka grup, a co za tym idzie wysłać wiadomość z precyzyjnie dobraną dla nich treścią. Coraz więcej narzędzi do email marketingu umożliwia również personalizację na poziomie dodawania w początku wiadomości imienia odbiorcy. Tym sposobem klient poczuje się, jakby ten email był przygotowany specjalnie dla niego i chętniej zapozna się z jego treścią.

Do innych zalet email marketingu należy zaliczyć:

małe koszty,
szybkość przekazu,
skalowalność (korzystają z niego małe firmy z garstką klientów, jak i korporacje z milionami użytkowników)
oraz bardzo dobrą możliwość mierzenia skuteczności – wiesz kiedy i jaka liczba wiadomości została wysłana, ile z nich otwarto, co najbardziej zainteresowało odbiorców i czy wygenerowały sprzedaż.

Shopping Basket