Loading

Co to jest Content Marketing?

Content Marketing
Przejdźmy do definicji, która jest moim punktem widzenia na ten temat.

Content Marketingiem będziemy nazywać tworzenie wartościowych treści, które odpowiadają na potrzeby naszych odbiorców. Nie polega on tylko na produkcji treści (co np. kojarzy się z SEO), ale na zrozumieniu i słuchaniu naszego klienta.


Trzy elementy, jakie powinna spełniać treść content marketingowa, to: dystrybucja wartościowych, intrygujących treści, w ten sposób zdobycie zainteresowania i wywołanie zaangażowania w społeczności odbiorców, które w wymierny sposób przekłada się na korzyści.

Strategia Content Marketingowa może opierać się na wszystkich kanałach przekazu oraz towarzyszyć w każdym etapie zakupowym. Pamiętając, że naszym celem jest użyteczna i potrzebna informacja, ogranicza nas tylko wyobraźnia. Jeśli prowadzimy sklep internetowy sprzedając produkty fizyczne, to dołączenie materiałów contentowych przenosi nasz CM w druk. Jeśli prowadzimy www, newslettera, to edukujemy poprzez e-marketingowe działania. Jeszcze inaczej ma się to w przypadku social media, gdzie mamy do czynienia ze swoistym real time marketingiem.


Powyższe sposoby to tylko przykłady, które w najbliższym czasie będziemy rozbudowywać. Bardzo podoba mi się porównanie, które przytacza w „Epic content marketing – Joe Pulizzi”. Mówi on, że content marketing, który angażuje odbiorcę, jest sposobem na to, aby czytelnik sam stwierdził fakt, że nasza usługa czy produkt jest tym, czego potrzebuje.

Shopping Basket