Loading

Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej?

W praktyce jest to kod, który wstawiasz na swoją stronę. Pozwala on na sprawdzenie, co ludzie na Twojej stronie robią.


Między innymi dzięki temu Facebook gromadzi o nas tak dużo informacji, nawet wtedy gdy tak naprawdę nie przebywamy na tym portalu. W bazie zapisują się wobec tego takie informacje o użytkownikach, jakie strony przeglądali, czy coś kupowali, czy korzystali z płatności online i wiele innych informacji, które trudno sobie teraz wyobrazić. Z tych danych korzysta nie tylko Facebook, ale i Ty możesz mieć do nich dostęp.


Piksel Facebooka nazywany jest też czasami pikselem konwersji. Właśnie różne zdarzenia, których wykonywanie śledzi piksel są takimi konwersjami. Najbardziej popularną konwersją jest dokonanie zakupu w sklepie internetowym. Ale konwersją może być też to, że Twój Klient wysłał formularz kontaktowy z zapytaniem, że zapisał się na newsletter albo umówił termin wizyty w kalendarzu na Twojej stronie.


Przykłady wykorzystania piksela FB
Kończąc ten wstęp pokażę Ci jeszcze przykład tego, jak ja i inni korzystają z piksela. Na pewno choć raz było w Twoim życiu tak, że przeglądasz aukcje na Allegro albo buty lub elektronikę w jakimś sklepie internetowym, a po wyjściu z tego sklepu, krążyły za Tobą po internecie (m.in. na FB) reklamy tych oglądanych produktów.


Zobacz na obrazku poniżej. Czytałem ostatnio jakiś artykuł na blogu Michała Szafrańskiego. A teraz wyświetla mi się reklama zachęcająca do zakupu jednej z jego książek. Działo się tak m.in. za sprawą piksela. Sklep Michała widzi, że interesujesz się danym produktem (jego piksel odnotował zdarzenie, że przeglądałem ofertę tej książki), więc emituje teraz reklamy z nim związane, które mają mnie do zakupu ostatecznie przekonać.


Dzięki danym z piksela taki sklep może nas zachęcić do zakupu jeszcze na kilka innych sposobów.
Przykład 1: Nie kupiłem książki X, ale oglądałem jej ofertę i jestem zainteresowany, więc warto się przypomnieć w reklamie.
Przykład 2: Kupiłem książkę X, więc za miesiąc można mi pokazać reklamę z kodem rabatowym zachęcającym do zakupu kolejnej książki.
Przykład 3: Kupiłem książkę X, więc za 4 miesiące, przy okazji premiery książki Y mogę być nią także zainteresowany.
Przykład 4: Czytałem na sklepowym blogu artykuł o tematyce X, więc jestem nią zainteresowany i warto mi pokazać w reklamie ofertę książki na ten sam temat.
Przykłady można wręcz mnożyć!


Co jeszcze mogę powiedzieć, żeby zachęcić Cię do instalacji pixela na swojej stronie? Powiem Ci tylko, że Facebook i inne social media to jeden z pięciu elementów, na których bazuje ten blog oraz moje działania w internecie.

Shopping Basket